Till umu.se

Pedagogisk meritering II: Att utveckla en pedagogisk portfölj

Beskrivning

Vid anställning, befordran och ansökan till det pedagogiska meriteringssystemet behöver lärare dokumentera sin pedagogiska skicklighet. En pedagogisk portfölj utgör vanligtvis underlaget för bedömning. Under denna verkstad ges möjlighet att ge och få respons på den egna pedagogiska portföljen genom förslag på hur den kan utvecklas och bedömas.

Syfte

Syftet med verkstaden är att ge deltagaren möjlighet att utveckla och få återkoppling på den egna pedagogiska portföljen

Målgrupp

Verkstaden riktar sig till lärare vid Umeå universitet som redan har påbörjat arbetet med sin pedagogiska portfölj.

Innehåll

Fokus är att arbeta med den egna portföljen. Du kommer att få tips och erfarenheter som underlättar när du ska arbeta vidare med din pedagogiska portfölj genom att du får feedback på din egen portfölj samt ger feedback till andra. Vi kommer även att titta på de riktlinjer för dokumentation och bedömning av pedagogiska meriter som finns vid Umeå universitet.

  • Att belägga pedagogisk skicklighet
  • Bedömarperspektivets betydelse för skrivandet av pedagogisk portfölj
  • Utbyte av erfarenheter från arbetet med skrivande av pedagogisk portfölj
  • Att förhålla sig till kriterier för pedagogisk meritering

Antagning

Deltagarantalet är begränsat till 20 deltagare. Urval sker enligt våra urvalskriterier.

Intyg

För intyg krävs deltagande under hela verkstaden.


Sidansvarig: Erik Vesterberg

Utskriftsversion

Information

Datum: 21 september

Tid: 13:00 - 16:00

Plats: A110,  Vårdvetarhuset